投資之道

身為父母的這一代,當然想俾所有最好的給孩子,可是,那些事情才是最好呢?不如參考一下 信報 - 曹仁超 - 投資者日記專欄,今日介紹的方式



信報財經新聞 曹仁超 2006-12-01 投資者日記 今年聖誕勢現消費熱

  我地都關心子女,有D為子女買一個住宅單位,以免佢地受供樓之苦;有D為子女提供良好大學教育,以便長大後有賺錢能力;有D以子女名義購入一百萬元或以上嘅基金,以便應付日後不時之需……。不過,最好嘅方法都係教曉子女投資之道。例如喺利率上升期點樣應付、樓價上升期如何作決定、高失業率期又如何自處,以及如何未雨綢繆。及早養成儲蓄習慣,唔好入不敷支(生活開支不能超過稅後總收入90%),以及如何投資、如何令投資保持每年15%速度增長。如你今年三十歲,應該開始為子女設想;如你今年四十歲,更應該及早行動;如你今年五十歲仍未教曉子女投資之道,請加快,因已時日無多。一個習慣養成係需要時間,所謂十年樹木、百年樹人,只有及早養成子女良好投資習慣,才可確保你嘅子女一生唔會貧窮。

投資理財三大因素

  投資理財三大重要因素: 一、投資回報; 二、投資風險; 三、投資時間。

  投資回報率愈高,風險相對上升。例如認股證(俗稱輪)係投資回報好高嘅項目,隨時可賺100%、200%甚至300%,但同時亦係風險相當高嘅項目,隨時可損失本金50%甚至一無所有。反之,定期存款回報率十分低(依家只有三厘),但風險細。投資者可因應自己年紀大小、承受風險嘅能力去制訂自己嘅投資策略。

1975至97年我老曹要求自己投資回報率係25%一年;1997年後香港經濟上升周期已結束,便將回報率減半,即12.5%一年已滿意;制訂回報率後,便持之以恒。我老曹朋友之中,有人一年賺本金100%回報,第二年卻輸突,所謂三更窮五更富,呢類人如果唔係發達就係破產,唔合我老曹嘅性格,我老曹喜歡細水長流。

  大家都知道,以一萬元資本每年上升25%,三十年後本利和八百零七萬元!換言之,任何人由二十至二十五歲開始投資,以一萬元為本金計,到五十五至六十歲退休時應擁有一千萬元或以上,達致「小富」水平。即使以年率12.5%增長,平均每十年亦增長225%。假設你1997年擁有一千萬元,到2007年應擁有三千二百四十七萬元。
  上述道理好簡單,但點解香港嘅千萬富翁唔多?其中一點係一般人盲目追求高回報而忽略風險,例如追求每年50%回報。同樣以一萬元起步,十年後可以變成五萬七千六百多元,如第十一年損失50%,便得番二萬八千八百元;第十二年再損失50%,變成一萬四千四百元,最後便連信心亦輸掉,所謂欲速不達。喺制訂回報時,別忘記風險,唔好把回報率訂得太高。

幾多人1997年前風光,今天卻一無所有?就係忽略咗風險。有人希望四十歲前退休,除非你係投資天才,不然唔可能達到,因為時間係投資成功嘅第三大重要因素。以二十五歲十萬元開始,十五年內年年增值25%,四十歲時亦只有二百八十四萬元,何況喺1997年後每年增值25%嘅項目可遇而不可求。資金由小變大,通常要三十年時間才可完成。

  反觀投資界,「二八現象」好普遍,即20%成功者背後有80%失敗者,理由係大部分人唔了解上述三大因素。

  今年如果你係三十歲或以上、大學畢業,家吓喺香港呢類人才失業率不足2%(或接近全民就業);反之,如果你係五十歲或以上、中三程度,咁就麻煩,雖然經濟已繁榮咗四年,但呢類人失業率仍接近8%。經濟轉型後誰受惠、誰受害已十分明顯,因此應好好把握自己嘅黃金三十年!


分類: 投資

沒有留言:

發佈留言

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...